کسی در واتساپ به شما هدیه نمی دهد، فریب نخورید!

به گزارش آموزشگاه ما، خبرنگاران/البرز سرپرست پلیس فتا البرز از شناسایی و انهدام باند کلاهبرداران حرفه ای که از طریق واتساپ با سوژه های خود تماس گرفته و با ترفند برنده شدن در قرعه کشی از آنها کلاهبرداری می کردند خبر داد.

کسی در واتساپ به شما هدیه نمی دهد، فریب نخورید!

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان با مرجوعه قضایی به پلیس فتا مبنی بر این که شخصی ناشناسی طریق واتس آپ تماس گرفته و با این عنوان که شماره تلفن شما به علت خوش حسابی در قرعه کشی شرکت همراه اول برنده 9 میلیون تومان جایزه شده است، با سخنان فریبنده اطلاعات سه حساب بانکی آنها را برای واریز جایزه دریافت و در ادامه موجودی آنها را خالی کرده است.

به گزارش خبرنگاران، وی اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به پرونده و شناسایی تماس گیرنده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت .

سرپرست پلیس فتا استان البرز گفت: با بررسی های تخصصی، مشخص شد متهمان این پرونده ها به صورت باندی و از طریق واتساپ با شکات تماس گرفته و برای جلب اعتماد شهروندان، از آرم سازمان صدا و سیما به عنوان تصویر پروفایل خود استفاده کرده و شهروندان نیز پس از مشاهده آرم صدا و سیما به این افراد اعتماد کرده اند .

سرهنگ جلیلیان ادامه داد: کلاهبرداران پس از فریب مال باختگان در سراسر کشور و دریافت اطلاعات بانکی اقدام به خالی کردن حساب آنها کرده و سپس وجوه واریزی را از طریق دستگاه پوز فروشگاه ها صرف خرید کالا، کارت هدیه و خرید سکه کرده اند.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات گسترده پلیسی در نهایت نامبرده را در یکی از باغ ویلاهای کرج شناسایی و طی یک اقدام غافلگیرانه وی را دستگیر کردند و در بازرسی از مخفیگاه وی تعداد چندین دستگاه گوشی تلفن همراه و تعدادی کارت بانکی به اسم افراد مختلف کشف شد.

سرپرست پلیس فتا استان البرز اظهار کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با همدستی 13 نفر دیگر اعتراف کرد و اذعان داشت که 12 نفر از آنها مسئول افتتاح حساب و به عنوان رابط و نقد کننده وجوه واریزی بودند ودو نفر دیگر نیز با عنوان سرکرده باند هماهنگی ها را انجام می دادند، که با اقدامات پلیسی سایر اعضای این باند نیز شناسایی و در چندین مرحله دستگیر شدند .

سرهنگ جلیلیان با اشاره به این که متهمان با این روش تا کنون اقدام به 10 میلیارد کلاهبرداری از مال باختگان کرده اند بیان نمود: تا کنون 50 نفر شناسایی و تلاش برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد .

این مقام انتظامی از شهروندان خواست: چنانچه با این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند برای طرح شکایت خود به پلیس فتا استان البرز واقع در میدان طالقانی کرج -جنب پزشکی قانونی مراجعه کنند .

وی ادامه داد : ممکن است شیوه های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد، اما درنهایت به یک شیوه عمل می کنند وبا اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی و یا کارت عابر بانک اشخاص را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب بانکی می کنند.

سرپرست پلیس فتا استان البرز به شهروندان توصیه کرد: ضمن حفظ هوشیاری وتوجه به توصیه های پلیس فتا مراقب فریب افراد سودجو در فضای مجازی باشند و با در اختیار قرار ندادن اطلاعات حساب بانکی خود به دیگران، مجرمان را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 251

به "کسی در واتساپ به شما هدیه نمی دهد، فریب نخورید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسی در واتساپ به شما هدیه نمی دهد، فریب نخورید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید