گفتگوی مهر با دختر طلسم شکن، از 8 سال پیش دنبال سهمیه المپیک بودم

به گزارش آموزشگاه ما، به گزارش خبرنگاران، ثریا آقایی در حالی سهمیه المپیک توکیو در بدمینتون را از آن خود کرد که کاوه محرابی 13 سال پیش به عنوان آخرین نماینده بدمینون باز ایران برای حضور در بازی های المپیک کسب سهمیه نموده بود. از این حیث ثریا آقایی با یک طلسم شکنی جواز سفر به توکیو را به دست آورده به خصوص که پیش از این هیچ بانوی بدمینتون باز ایرانی در انجام این مهم پیروز بوده است.

گفتگوی مهر با دختر طلسم شکن، از 8 سال پیش دنبال سهمیه المپیک بودم

البته که آقایی خیلی وقت پیش از این در آستانه طلسم شکنی برای المپیکی شدن بود اما شیوع و گستردگی کرونا تمام معادلات وی را به هم ریخت؛ این ملی پوش بدمینتون باز کشورمان تا پیش از ظهور ویروس کرونا از حضور متوالی در 17 رویداد که همگی در کسب سهمیه المپیک توکیو تاثیرگذار بودند، صندلی خود را تا سومین بازیکن رزرو آسیا ارتقا داد اما لغو تمام رویدادهای ورزشی (به خاطر کرونا) تکلیف المپیکی شدنش را به تاخیر انداخت.

این در حالی است که ثریا آقایی برای المپیک 2016 ریو هم به عنوان بازیکن رزرو در آستانه کسب سهمیه قرار داشت اما آسیب دیدگی در فینال مسابقات زامبیا و از دست دادن رقابت های انتخابی باقی مانده مانع از تحقق هدف وی شد.

با این اوصاف و با وجود شرایط کرونایی ایجاد شده، آقایی مصمم به کسب سهمیه برای المپیک توکیو بود و حتی موقعیت خود را تا رده بازیکنان رزرو هم ارتقا داد اما در میانه جهت دچار آسیب دیدگی شد و همین مسئله هم سنگ بزرگی در راه المپیکی شدن انداخت.

در جریان رقابت های بدمینتون باشگاهی بانوان کشور که از مهرماه سال گذشته شروع شد و در هفته نهم این مسابقات ثریا آقایی بازیکن تیم میلاد تبریز در جریان ملاقات این تیم با آموزشگاه تهران دچار آسیب دیدگی شد به گونه ای که ملاقاتهای به جامانده تیم باشگاهی اش را از دست داد و در نهایت هم به خاطر پارگی رباط صلیبی کارش به جراحی کشیده شد.

به همین دلیل وی طی ماه های گذشته در هیچ رویداد گزینشی دیگری شرکت نکرد اما انصراف یک بازیکن هلندی از حضور در المپیک و از طرفی کسب سهمیه بازیکن مصری در هر دو بخش میکس و دوبل که باعث خارج شدن نام او از فهرست بازیکنان شرکت کننده در بخش انفرادی المپیک شد، باعث شد تا ثریا آقایی به این فهرست راه پیدا کند.

اینگونه آقایی به عنوان دهمین ورزشکار زن ایرانی برای المپیک توکیو کسب سهمیه کرد تا برای نخستین بار بدمینتون بانوان ایران در این بازی ها نماینده داشته باشد آنهم ورزشکاری که پنج سال پیش به عنوان اولین و تنها بانوی بدمینتون باز ایران با کسب صندلی 94 رنکینگ دنیای پیروز به حضور در فهرست 100 بازیکن برتر دنیا شد.

این ملی پوش بدمینتون باز کشورمان در تبادل نظر با خبرنگاران گفت که کسب سهمیه المپیک هدفی است که از هشت سال پیش به دنبال محقق شدن آن بوده است و حالا که از رویا خارج شده کوشش می نماید تا به بهترین شکل از آن استفاده کند.

وی گفت: از 8 سال پیش برای کسب سهمیه المپیک کوشش می کنم. طی این مدت تمام زندگی ام المپیک بود و دستیابی به سهمیه آن؛ طی سال 2019 و اوایل سال 2020 میلادی تمام تمرکزم روی المپیک بود و کسب سهمیه برای این بازی ها. از حضور در 17 رقابت انتخابی هم نتایج خوبی گرفتم و فاصله زیادی تا کسب سهمیه نداشتم اما کرونا اجازه نداد آنطور که پیش بینی نموده بودم، جلو بروم.

وی ادامه داد: البته کرونا و تعطیل شدن فعالیت ها و اماکن ورزشی باعث نشد تا بیکار بنشینم، کماکان تمریناتم را دنبال کردم و به صورت آنلاین تحت نظر مربی ام بودم. با رعایت پروتکل های بهداشتی از تمرین دست نکشیدم تا آماده بمانم و بتوانم هدفی که همه برای آن کوشش نموده اند را محقق سازم.

این ملی پوش بدمینتون باز با یادآوری مصدومیتی که در جریان رقابت های باشگاهی دچار آن شد، اعلام کرد: بیشتر از هر کسی خودم بابت آسیب دیدگی که دچار آن شده ام، ناراحتم چون با تمام انگیزه و قدرت تمریناتم را حتی در دوران کرونا و شرایط قرنطینه پیگیری کردم تا بتوانم به آمادگی صددرصدی برای حضور در رقابت های گزینشی المپیک برسم اما مصدومیتی که به یکباره در جریان مسابقات باشگاهی با آن روبرو شدم، شوک بزرگی به من وارد کرد. به خصوص که برای المپیک ریو هم با همین مصدومیت روبرو شده بودم.

این المپین با بیان اینکه آن موقع با تمام قدرت تمریناتم را ادامه دادم و توانستم خود را دوباره به اوج آمادگی برسانم، ادامه داد: این بار هم مصمم به حفظ آمادگی ام بودم. به همین دلیل بعد از جراحی و با یاری فیزیوتراپ و مربی و پزشک تمریناتم را ادامه دادم. البته نتوانستم در رویدادهای انتخابی دیگری شرکت کنم اما موقعیت خوبی که پیش از این به واسطه حضور در مسابقات انتخابی به دست آورده بودم، یاری کرد تا کسب سهمیه کنم.

آقایی با ابراز خرسندی که از اینکه کسب سهمیه اش برای المپیک با طلسم شکنی همراه بوده است، گفت: خوشحالم بعد از 13 سال و به عنوان اولین بانو در رشته بدمینتون صاحب سهمیه المپیک شدم. این نتیجه اراده و کوشش هایم بود و اینکه حتی آسیب دیدگی و محرومیت از حضور در مسابقات گزینشی باعث ناامیدی ام نشد. حال هم مصمم هستم بتوانم در توکیو بهترین عملکرد ممکن را داشته باشم.

وی با یادآوری اینکه ملاقاتهای انفرادی بدمینتون در المپیک با حضور 43 بازیکن برگزار می گردد، توضیح داد: حضورم در المپیک به اندازه فینال این بازی ها ارزشمند است اما قانع نمی شوم. می خواهم بهترین خودم باشم. در توکیو تمام کوششم را خواهم داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 539

به "گفتگوی مهر با دختر طلسم شکن، از 8 سال پیش دنبال سهمیه المپیک بودم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی مهر با دختر طلسم شکن، از 8 سال پیش دنبال سهمیه المپیک بودم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید