گفتگوی وزرای خارجه روسیه و آمریکا درباره برجام و آینده روابط دوجانبه

به گزارش آموزشگاه ما، وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا طی گفت وگویی تلفنی، بعضی مسائل مهم جهانی مانند اوضاع پیرامون برجام را مورد آنالیز قرار داده و در مورد ادامه تماس ها بین مقامات دو کشور، از جمله در بالاترین سطح به توافق رسیدند.

گفتگوی وزرای خارجه روسیه و آمریکا درباره برجام و آینده روابط دوجانبه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در مکالمه ای تلفنی در مورد جدول زمانبدی تماس ها بین مقامات دو کشور، از جمله پیشنهاد واشنگتن برای سازماندهی نشست سران روسیه-آمریکا بحث و آنالیز نموده و به توافق رسیدند که ملاقات دوجانبه ای در حاشیه نشست وزیران کشورهای حاشیه قطب در ایسلند در تاریخ 20 ماه مه (30 اردیبهشت ماه) داشته باشند.

طبق اطلاعات وزارت خارجه روسیه، وزرای خارجه دو کشور درباره فرایند اوضاع پیرامون مسائل در شبه جزیره کره، امکان احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران و وظایف دوجانبه در عرصه ثبات راهبردی نیز گفتگو کردند.

آنتونی بلینکن نیز شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی یادآور شد که در جریان مذاکرات تلفنی با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود تأکید نموده است که آمریکا قاطعانه برای دفاع از شهفرایندان آمریکایی و منافع ملی این کشور در پاسخ به سیاست های مخرب روسیه که به ایالات متحده یا متحدانش آسیب می رساند، اقدام خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 480

به "گفتگوی وزرای خارجه روسیه و آمریکا درباره برجام و آینده روابط دوجانبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی وزرای خارجه روسیه و آمریکا درباره برجام و آینده روابط دوجانبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید