آخرین اخبار از واکسیناسیون معلمان و والدین

به گزارش آموزشگاه ما، به گزارش خبرنگاران، این روزها پرسش بیشتر خانواده ها این است که آیا مدارس اول مهر دایر می شوند یا خیر؟ و آیا بچه ها باید هر روز در مدرسه حضور یابند؟

آخرین اخبار از واکسیناسیون معلمان و والدین

موضوع بازگشایی مدارس در اصل تابع نظر ستاد کروناست؛ اینکه شرایط کرونایی کشور به چه شکلی پیش می رود تا در این خصوص تصمیم گیری شود اما این بازگشایی جدا از شرایط کرونایی استلزاماتی دارد.

یکی از موارد مهم در این زمینه، واکسیناسیون است؛ با توجه به اینکه به علت نبود واکسن برای دانش آموزان در کشور، امکان واکسیناسیون افراد زیر 18 سال بود، واکسیناسیون فرهنگیان شامل تمام کسانی که در آموزش و پرورش اشتغال دارند، در دستور کار نهاده شد.

شروع واکسیناسیون معلمان از عید غدیر

واکسیناسیون یک میلیون و 200 هزار فرهنگی اعم از اشتغال در مدارس دولتی و غیردولتی از روز عید سعید غدیر خم شروع شد و تا امروز 92 درصد از فرهنگیان واکسن تزریق نموده اند.

محمد محسن بیگی مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص گفت: آمار اعلام شده، میانگین است؛ در بعضی استان ها واکسیناسیون 99 درصد فرهنگیان صورت گرفته است و در بعضی استان ها این عدد کمتر است.

وی ادامه داد: دُز دوم واکسیناسیون هم در بعضی استان ها شروع شده است و حدود 50 درصد کسانی که نوبت اول واکسن را زدند، واکسن نوبت دوم را هم تزریق کردند.

یکی از نگرانی های والدین این بود که چرا دانش آموزان واکسن نمی زنند و اگر حتی ابتلای شان شدید هم نباشد اما ممکن است ناقل باشند و این موضوع برای خانواده ها نگران نماینده است.

محسن بیگی در این خصوص هم گفت: یک بخش از مقدمات بازگشایی مدارس، واکسیناسیون معلمان است، یک بخش دیگر واکسن والدین است. در این راستا نامه ای به وزارت بهداشت زدیم تا واکسیناسیون والدین را با اولویت هایی مثل واکسیناسیون والدین دانش آموزان استثنایی و والدین دانش آموزان پایه دوازدهم که ضریب حساسیت و حضوری بودن بیشتر است، در برنامه قرار دهند.

بازگشایی مدارس از مهر، آبان یا آذر؟

به گزارش خبرنگاران، به طور کلی ابهام در زمان بازگشایی مدارس از چالش های این روزهای والدین است. وزیر بهداشت موافق شروع آموزش حضوری و ترکیبی در مهر است. در مقابل، وزارت آموزش و پرورش از غیرحضوری بودن مدارس، حداقل در نخستین ماه سال تحصیلی نو خبر داده است.

در این میان علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا پیش بینی نموده است که از مهر 30 تا 40 درصد مدارس و از آبان همه آنها به صورت حضوری فعالیت می نمایند. در عین حال او در روزهای بعد گفت که محتمل است بازگشایی مدارس به آذر هم بکشد.

پیگیری های خبرنگاران در این مورد هم نشان می دهد در شهرهای مختلف مدیران مدارس به والدین گفته اند تعیین نیست حضور در مدارس از چه زمانی شروع می شود ولی احتمالا در مهر و آبان، آموزش آنلاین است.

برای مثال مدرسه ای در قائم شهر در این مورد اعلام نموده است: سال جاری برای بازگشایی مدرسه و حضور دانش آموزان سرکلاس درس تا به امروز دستورالعملی نداریم. پس کلاس و مدرسه غیرحضوری به وسیله فضای مجازی در واتساپ و شاد برگزار می شود.

به گفته بعضی مخاطبان خبرنگاران در شهرهای دیگر از جمله تهران و شیراز هم مدیران مدرسه هنوز به صورت قطعی در این مورد اطلاعی به آنها نداده اند.

یکی از مادران در این مورد به خبرنگاران می گوید که به گفته مدیر مدرسه فرزند او، اگر همه والدین واکسن زده باشند، ممکن است کلاس ها از آبان یا آذر به صورت زوج و فرد دایر شود.

نگرانی از بازگشایی زودهنگام مدارس

این بلاتکلیفی ها در حالی است که بعضی پدران و مادران، نگران احتمال بازگشایی زودهنگام مدرسه ها و به خطر افتادن سلامت فرزندان خود هستند.

در این میان، شروین شکوهی، رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا هم چندی پیش باز شدن مدارس را کاری اشتباه دانست.

از سوی دیگر در حالی که رئیسی، سخنگوی ستاد کرونا گفته است که نباید اصل را بر واکسینه کردن دانش آموزان گذاشت، شکوهی در خصوص احتمال ابتلای بچه ها به این بیماری ابزار نگرانی نموده است. در این میان وزیر بهداشت هم گفته است احتمال واکسینه کردن افراد زیر 18 سال وجود دارد.

مطالعه متن کامل گزارش شیوه ترکیبی بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، پیشنهاد می شود.

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 625

به "آخرین اخبار از واکسیناسیون معلمان و والدین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اخبار از واکسیناسیون معلمان و والدین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید