آیا سم زدایی با آب نمک امکان پذیر است؟

به گزارش آموزشگاه ما، خبرنگاران | سرویس سلامت - داشتن بدنی سالم و عاری از هر گونه سم و آلودگی آرزوی تمام انسان هاست. یکی از روش های سم زدایی بدن استفاده از آب نمک است. در صورتی که مقداری نمک را با آب ولرم ترکیب نموده و هر روز بنوشید، روده ها و دستگاه گوارش پاک سازی می شوند و هرگز به مشکلاتی مانند انسداد روده ها یا سرطان روده عظیم دچار نخواهید شد. روش های دیگری نیز برای سم زدایی با آب نمک وجود دارد، یکی از این روش ها قرار دادن پاها در آب نمک است.

آیا سم زدایی با آب نمک امکان پذیر است؟

کف پا رابطه مستقیمی با اندام های داخلی دارد و سم زدایی پاها می تواند سبب پاک سازی اندام های داخلی شده و عملکرد بدن را بهبود ببخشد. در این مطلب با انواع روش های سم زدایی با آب نمک آشنا خواهید شد.

آیا سم زدایی بدن به وسیله پا امکان پذیر است؟

با وجود این که در مطالعات پزشکی اجرا شده، امکان سم زدایی بدن به وسیله پاها ثابت نشده، اما در طب شرقی قرن هاست که این روش استفاده می گردد. پزشکان طب سنتی چینی (TCM) معتقدند نصف النهارهایی که از روی پاها می گذرند، روی تمام بدن یا بخش های مهمی از آن تأثیرگذار هستند. با توجه به این موضوع، حمام پاها می تواند یک اقدام درمانی خوب باشد.

روش های سم زدایی بدن با آب نمک

برای سم زدایی با آب نمک روش های مختلفی وجود دارد. در این بخش از خبرنگاران به معرفی بعضی از معروف ترین آن ها خواهیم پرداخت.

1. محلول نمک و آب گرم

برای تهیه این محلول به موارد زیر احتیاج خواهید داشت:

  • نمک معمولی
  • نمک دریا
  • آب ولرم
  • تشت

ابتدا تشت را پر از آب گرم کنید. سپس یک فنجان نمک دریا و یک فنجان نمک معمولی را در آن حل نمایید. در این مرحله پاها را به مدت نیم ساعت درون تشت قرار دهید تا سم زدایی انجام گردد و بدن به آرامش برسد.

2. آب نمک و سرکه

برای تهیه این محلول به این موارد احتیاج دارید:

  • نمک
  • سرکه
  • روغن زیتون
  • تشت
  • آب ولرم

برای تهیه این محلول سم زدا باید ابتدا تشت را پر کنید. سپس باید یک فنجان نمک را به درون تشت اضافه کنید و خوب آب را هم بزنید تا نمک حل گردد. در مرحله بعد چند قاشق روغن زیتون را به آب نمک اضافه نموده و خوب با آن مخلوط کنید و در نهایت یک فنجان سرکه را به محلول بیفزایید.

پس از آماده شدن محلول، پاها را به مدت نیم ساعت در آن قرار دهید. بعد از نیم ساعت می توانید با سنگ پا بافت های مرده را از بین ببرید و مقداری پاهایتان را چرب کنید. استفاده از نمک سبب سم زدایی بدن می گردد و سرکه در از بین بردن بافت ها و سلول های مرده پوست مؤثر است. روغن زیتون نیز پوست پاها را نرم می نماید و مانع از خشکی آن ها می گردد.

3. سم زدایی با خاک رس و نمک

در این روش از خاک رس برای پاک سازی سموم بدن به همراه نمک استفاده شده است. مواد لازم برای تهیه این محلول سم زدا عبارتند از:

  • نمک اپسوم
  • خاک رس
  • سرکه سیب
  • روغن زیتون
  • آب ولرم
  • تشت

در این روش باید آب و نصف فنجان نمک را ترکیب کنید. سپس چند قاشق روغن زیتون به آن اضافه نموده و محلول را کنار بگذارید. در مرحله بعد سه قاشق خاک رس را با مقداری سرکه ترکیب نموده و پاها را با آن بپوشانید. پس از ده دقیقه پاهایتان را درون محلول آب نمک قرار دهید و اجازه دهید تا گل ها شسته شده و پاهایتان نرم شوند. با یاری سنگ پا یا برس می توانید بافت های مرده پوست را بردارید و آن ها را تمیز کنید.

منیزیمی که در نمک اپسوم وجود دارد، سبب کاهش درد و التهاب می گردد. ترکیبات این نمک جهت سم زدایی در بدن را تحریک نموده و سیستم عضلانی و عصبی را تقویت می نماید. سرکه ای که در این محلول وجود دارد قارچ کش است و به تنظیم PH پوست یاری می نماید. پس از سم زدایی با آب نمک و ترکیبات فوق نه تنها دیگر احساس خستگی در پاها نخواهید داشت، بلکه از شر بوی بد پا نیز خلاص می شوید.

سخن آخر

سم زدایی با آب نمک از گذشته در کشورهای آسیای شرقی مانند چین رواج داشته است. اگرچه در طب نوین صحت این موضوع به اثبات نرسیده، اما تجربه هایی که در این زمینه وجود دارد نشان می دهد که قرار دادن پاها در آب نمک و ترکیب آن با روغن، سرکه و گل رس می تواند منافذ پا را باز کند و خستگی پاها را از بین ببرد. با توجه به این که کف پا با اندام های داخلی مانند کلیه و روده ارتباط مستقیم دارد، قرار دادن پاها در آب نمک می تواند عملکرد این بخش های بدن را بهبود دهد.

پیشنهاد می کنیم با دیگر فواید آب نمک؛ ترکیب این دو ماده شگفت انگیز درمانی نیز آشنا شوید.

همراهان عزیز؛ در صورتی که تجربه ای درباره سم زدایی با آب نمک دارید، آن را به وسیله بخش نظرات و پرسش ها با ما و سایر مخاطبین خبرنگاران در میان بگذارید.

برگرفته از: womenworking و draxe

منبع: setare.com
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 483

به "آیا سم زدایی با آب نمک امکان پذیر است؟" امتیاز دهید

5 کاربر به "آیا سم زدایی با آب نمک امکان پذیر است؟" امتیاز داده اند | 3.2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا سم زدایی با آب نمک امکان پذیر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید