بازیگوشی کیفیت زندگی بزرگسالان را بالا می برد!

به گزارش آموزشگاه ما، اگرچه بازیگوشی یک ویژگی شخصیتی است که اغلب با دوران کودکی مرتبط است، اما احتمالا بعضی از ما افراد بزرگسالی را می شناسیم که از چنین ویژگی هایی برخوردار باشند. یک مطالعه نو روانشناسانه می گوید گه داشتن چنین شخصیتی می تواند به کیفیت بهتر زندگی افراد بزرگسال و افزایش حس رفاه منجر گردد.

بازیگوشی کیفیت زندگی بزرگسالان را بالا می برد!

به گزارش خبرنگاران، اغلب ما وقتی وارد دوران بزرگسالی می شویم بسیاری از مشخصه های دوران کودکی و نوجوانی خود را از دست می دهیم با این همه بعضی نیز هستند که این خصوصیت ها را تا دوران بزرگسالی به همراه دارند. این افراد ممکن است از دید بسیاری از ما غیر عادی جلوه نمایند، اما روانشناسان نظر متفاوتی در این خصوص دارند. آن ها اگرچه این تفاوت را می پذیرند، ولی دید منفی به موضوع ندارند و حتی آن را بر اساس یک مطالعه تازه، مزیت بزرگی برای این افراد می دانند.

در این مطالعه تازه روانشناسان دانشگاه مارتین لوتر هال ویتنبرگ به طور تصادفی 533 شرکت نماینده بزرگسال را به سه گروه آزمایشی و یک گروه دارونما تقسیم کردند. به سه گروه آزمایشی هر شب قبل از خواب سه تمرین داده شد. از آن ها خواسته شد سه کار شیطنت آمیز را که در آن روز انجام داده اند بنویسند، در خصوص تجربه ای بنویسند که در آن باید به شیوه ای تازه یا غیرمنتظره رفتار شیطنت آمیز انجام دهند، و در آخر، در خصوص رفتار شیطنت آمیزی که در خود مشاهده نموده اند، بیشتر تأمل نمایند. کی بروئر، یکی از محققان این تیم، شرح داد: همه این روش ها مبتنی بر مداخلات ثابت روان شناسی مثبت بودند.

برای درک تأثیرات این سه تمرین، از شرکت نمایندگان خواسته شد تا قبل از آغاز مطالعه، پرسشنامه هایی را درباره شخصیت خود پر نمایند، سپس مجدداً همان پرسش نامه ها را در خاتمه هفته های یک، دو، چهار و 12 مطالعه پر نمایند. دانشمندان معتقدند که این تمرین ها افراد را به خود آگاهی درخصوص فعالیت های خود و در نتیجه بازیگوشی متمرکز می نماید؛ بنابراین این افراد سعی می نمایند تا بازیگوشی و شیطنت را در زندگی روزمره خود ادغام نمایند. بعلاوه مطالعات نشان داد که بازیگوش تر بودن می تواند منجر به احساسات مثبت گردد که به نوبه خود می تواند بر رفاه کلی و کیفیت زندگی فرد تأثیر بگذارد.

منبع: science-a2z

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 942

به "بازیگوشی کیفیت زندگی بزرگسالان را بالا می برد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیگوشی کیفیت زندگی بزرگسالان را بالا می برد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید