آنالیز اعتراضات یک میلیون و 50 هزار نفر درمورد طرح تازه یارانه ای
به گزارش آموزشگاه ما، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گروه های جوابگویی وزارت مردم به صورت شبانه روزی جوابگوی درخواست ها و سوالات خانوارها درباره عدالت بخشی به پرداخت یارانه ها هستند.
به گزارش ایرنا، حجت عبدالملکی درخصوص بازدید روز گذشته محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور از سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات و سوالات مردمی در اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، گفت: اجرای این طرح ملی سوالات و دغدغه هایی را برای مردم به وجود آورد که نیازمند شفاف سازی و همراهی همه جانبه است.
وی اضافه کرد: عدالت در توزیع یارانه ها و کاهش فاصله طبقاتی مورد تاکید رئیس جمهور است که کوشش می گردد این مهم محقق گردد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آثار مثبت اجرای این طرح برای اقشار و دهک های پایین جامعه، ادامه داد: پس از اجرای این طرح ضریب جینی در کشور شرایط مناسبی پیدا می نماید و شاخص های مالی بهبود می یابد.
عبدالملکی بیان داشت: همزمان با پرداخت این یارانه برای مردم، تیم های پاسخگویی به سوالات مردم در سامانه تلفنی مستقر شدند.
وی بر به روز رسانی و پشتیبانی از سامانه تاکید نمود و گفت: در چهار روز اجرای طرح 2 میلیون تماس و مراجعه به سایت اجرا شده و اعتراضات یک میلیون و 50 هزار نفر ثبت شده که در حال آنالیز است.
در جریان این بازدید معاون اول رئیس جمهور و وزیر رفاه ضمن گفت و گوی صمیمی و قدردانی از زحمات اپراتورهای سامانه های تلفنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به تماس تلفنی چند نفر از هموطنان که با این سامانه تلفنی تماس گرفته بودند، درخصوص طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها پاسخ دادند.
سامانه 6369 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای هدایت و پاسخگویی مردمی که از دریافت یارانه ها در طرح نو دولت جا مانده اند و سایر سوالات یارانه ای، در سه شیفت و با 120 اپراتور که از جامعه معلولان کشور هستند.
افراد می توانند برای ثبت شکایت ها به سایت حمایت معیشتی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir و تلفن گویای 09200006369 مراجعه نمایند.
منبع: فرارو