تا این تاریخ 10 کیلومتر کمتر از حداکثر سرعت مجاز روی تابلوها حرکت کنید؛ وگرنه جریمه می شوید

به گزارش آموزشگاه ما، در راستای ایمنی تردد و کاهش تصادفات رانندگی، کاهش 10 کیلومتر بر ساعت، سرعت مجاز وسایل نقلیه در آزادراه ها و بزرگراه ها در بازه زمانی 24 اسفند 1401 تا 15 فروردین 1402 مقرر و به مرحله اجرا گذاشته شده است.

تا این تاریخ 10 کیلومتر کمتر از حداکثر سرعت مجاز روی تابلوها حرکت کنید؛ وگرنه جریمه می شوید

به گزارش خبرنگاران، طرح نوروزی پلیس با همکاری دستگاه های امدادی و خدمت رسان از 24 اسفند ماه 1401 در معابر و جاده های کشور آغاز شده و تا سرانجام تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

ماموران پلیس راه و راهور انتظامی کشور در این طرح نوروزی ضمن مدیریت ترافیک و تسهیل در راستای جلوگیری از حوادث ترافیکی و بروز تصادفات رانندگی تردد خودروها با تخلفات حادثه ساز بدون اغماض برخورد می نمایند.

سرعت بالا یکی از مهمترین عواملی است که در بروز تصادفات مهم نقش دارد تا آنجا که طبق اعلام کارشناسان پلیس راهور، سرعت و سبقت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی ، دلیل 82 درصد از تصادفات را بخود اختصاص داده اند.

همین موضوع مسوولان را بر آن داشت تا در کمیسیون ایمنی راه ها، کاهش 10 کیلومتر بر ساعت سرعت مجاز وسایل نقلیه در آزادراه ها و بزرگراه های سطح کشور را در بازه زمانی 24 اسفند 1401 تا 15 فروردین 1402 در راستای افزایش ایمنی تردد و کاهش حوادث مقرر نموده و به مرحله اجرا بگذارند.

بر پایه ابلاغیه کاهش سرعت، تمام دوربین ها طبق همین مصوبه اصلاح شده و متخلفان را اعمال جریمه می نمایند؛ یعنی اگر در جاده ای حداکثر سرعت مجاز درج شده بر روی تابلوها 100 کیلومتر بر ساعت باشد رانندگان در طرح نوروزی باید حداکثر سرعت خود را روی 90 کیلومتر بر ساعت تنظیم نمایند در غیر این صورت اعمال قانون و جریمه می شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 فروردین 1402 بروزرسانی: 10 فروردین 1402 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 1064

به "تا این تاریخ 10 کیلومتر کمتر از حداکثر سرعت مجاز روی تابلوها حرکت کنید؛ وگرنه جریمه می شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا این تاریخ 10 کیلومتر کمتر از حداکثر سرعت مجاز روی تابلوها حرکت کنید؛ وگرنه جریمه می شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید