شمار نظامیان آمریکا در خاک عراق به 2000 نفر کاهش می یابد

به گزارش آموزشگاه ما، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه در مصاحبه با خبرنگاران با این ادعا که در خاورمیانه پیشرفتهای بسیاری حاصل شده است، گفت که به زودی شمار نظامیان آمریکا در خاک عراق به 2000 نفر و در افغانستان به 4،000 نفر کاهش خواهد یافت.

شمار نظامیان آمریکا در خاک عراق به 2000 نفر کاهش می یابد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

ترامپ همچنین مدعی شد که برای حراست از نفت سوریه (!) تنها شمار معدودی نیروی نظامی آمریکا در این کشور باقی می ماند.

ترامپ همچنین تأکید کرد که این کاهش نیرو خیلی زود اتفاق خواهد افتاد. در حالی که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) خروج نیروهای نظامی را از اواسط هفته جاری تأیید کرد. شایان ذکر است که این نخستین بار است رئیس جمهور آمریکا تعداد دقیق نیروها را ذکر می نماید.

البته این ارقام اعلامی لزوماً با ارقام ارائه شده از سوی ژنرال کنث مک کنزی فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا همخوانی ندارد. ژنرال مک کنزی می گوید که شمار نظامیان تا خاتمه ماه سپتامبر به 3000 نفر کاهش خواهد یافت.

با آنکه ترامپ بطور مستقیم حضور آمریکا در خاک عراق را به رویارویی کنونی با ایران مرتبط ندانست، اما ابراز اطمینان کرد که پس از انتخاب مجدد وی در ماه نوامبر، مقامات تهران پای میز مذاکره خواهند آمد!

لازم به ذکر است که اعزام نیروهای نظامی آمریکا به خاک سوریه برخلاف قوانین بین المللی و بدون دعوت از سوی حکومت دمشق و با هدف ادعایی یاری به شبه نظامیان کُرد برای مبارزه با تروریستهای داعش انجام شده است.

در سال میلادی گذشته، ترامپ دستور خروج اکثریت این نیروها را صادر کرد و تنها بخش کوچکی از نظامیان آمریکا به منظور جلوگیری از دسترسی دولت قانونی سوریه به ذخایر نفتی واقع در مناطق تحت کنترل کُردها در خاک سوریه باقی ماندند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین با اعلام سفر مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور به قطر برای شرکت در کنفرانس صلح بین الافغانی (دولت افغانستان و گروه طالبان) که قرار است از روز شنبه شروع گردد، شمار نیروهای نظامی در خاک افغانستان را ذکر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 43

به "شمار نظامیان آمریکا در خاک عراق به 2000 نفر کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار نظامیان آمریکا در خاک عراق به 2000 نفر کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید