قانون مقابله با تقلب علمی اصلاح می گردد

به گزارش آموزشگاه ما، غلامحسین رحیمی در مصاحبه با خبرنگاران، درباره آخرین پیگیری ها در مورد قطع دسترسی به تمام متن خاتمه نامه ها و رساله ها در سامانه گنج پایگاه ایرانداک که از دوم دی ماه قطع شده است، اظهار کرد: اعتقاد وزارت علوم بر این است که دسترسی همگانی به متون علمی باید برای همه به صورت گسترده انجام گردد.

قانون مقابله با تقلب علمی اصلاح می گردد

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم با اعلام این خبر که در حال اصلاح آئین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی هستیم، اضافه نمود: در آئین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهش و فناوری موظف هستند سرانجام نامه ها و رساله های خود را در سامانه های اعلامی وزارتین ثبت نمایند.

این مقام مسئول وزارت علوم ادامه داد: همچنین در پیشنهاد اصلاحی آئین نامه اجرایی در کوشش هستیم، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب یک دستورالعمل پیش بینی های لازم جهت دسترسی رایگان به متن کامل سرانجام نامه ها و رساله ها را حداکثر 5 سال بعد از دفاع دانشجو به انجام رسانند.

رحیمی تاکید نمود: به موازات این اقدامات، برنامه تحول در نظام پژوهشی و فناوری تحصیلات تکمیلی در معاونت پژوهش و فناوری در حال تدوین است که به محض نهایی شدن جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، سایت گنج ایرانداک (پایگاه اطلاعات علمی ایران) در تاریخ دوم دی ماه خاطرنشان کرد؛ به استناد ماده هشت آئین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی از یکم دی ماه 1399 دسترسی به تمام متن سرانجام نامه ها و رساله ها در پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) امکان پذیر نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 348

به "قانون مقابله با تقلب علمی اصلاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون مقابله با تقلب علمی اصلاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید