لغو تحریم انصارالله به کنگره ابلاغ شد

به گزارش آموزشگاه ما، به گزارش خبرنگاران به نقل از وبگاه آکسیوس، وزارت خارجه آمریکا تائید کرد که دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا، رسماً به کنگره این کشور اعلام کرده است که قصد دارد فرمان دولت قبلی واشنگتن مبنی بر قرار دریافت انصارالله یمن در لیست سازمان های تروریستی را لغو کند.

لغو تحریم انصارالله به کنگره ابلاغ شد

این اقدام در ادامه مجموعه سیاست هایی که طی چند روز گذشته با هدف ادعایی پایان دادن به جنگ یمن از آنها رونمایی شده، قابل توجیه است؛ ازجمله تعلیق موقت فروش تسلیحات به امارات و عربستان و به دنبال آن، توقف حمایت از عملیات های تهاجمی ائتلاف متجاوز سعودی.

البته، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شده که اقدامات اخیر تاثیری در نگرش دولت بایدن نسبت به انصارالله و فعالیت هایی که انجام می دهند ندارد و اینکه همچنان به حمایت از ریاض در برابر حملات آنها متعهد است!

وی همچنین مدعی شد که اقدامات اخیر فقط جنبه حقوق بشری دارد و با توجه به دغدغه نهادهای بین المللی درباره آثار سوء تصمیم دولت قبلی اتخاذ می شود.

این ادعاهای عوام فریبانه از سوی واشنگتن در حالی مطرح می شود که تجاوز ائتلاف سعودی به یمن و حمایت بی دریغ لجستیکی از آن، در دولت باراک اوبامای دموکرات آغاز شد که جو بایدن را در مقام معاونت خود داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 352

به "لغو تحریم انصارالله به کنگره ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو تحریم انصارالله به کنگره ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید