مجلس قانون ممنوعیت راه اندازی و اداره مدارس به وسیله مدیران را نهایی کرد

به گزارش آموزشگاه ما، تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت ایرادات قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی مصوب سال 95 اخیراً در کمیسیون آموزش مجلس اصلاح شد.

مجلس قانون ممنوعیت راه اندازی و اداره مدارس به وسیله مدیران را نهایی کرد

قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا در مورد ممنوعیت راه اندازی و اداره مدارس به وسیله مدیران، اظهار کرد: قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی در سال 1395 در مجلس تصویب و اشکالات آن به مرور نمایان شد؛ ایراداتی داشت که اخیراً مجلس در کمیسیون اصلاحات آن را شروع و کمیسیون آموزش اصلاحات را نهایی نموده است. منتظر هستیم که به نتیجه نهایی برسد.

پیش از این، سعید صالح، مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره ممنوعیت راه اندازی و اداره مدرسه به وسیله مدیران با توجه به تاکید وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: این موضوع، موضوع تعارض منافع است که مدتی است در آموزش و پرورش مطرح است و سال 98 هم بخشنامه ای به وسیله وزیر وقت به استان ها ابلاغ و صدور مجوز راه اندازی مدرسه یا مرکز غیردولتی برای اعضای شورای سیاستگذاری ممنوع شد و اعضای شورای نظارت که اکثرشان نیز مدیران آموزش و پرورش هستند یا باید از پست خود استعفا دهند یا باید فعالیت مدرسه شان را متوقف نمایند.

لاشکی در ادامه درباره حداقل حقوق معلمان نیز گفت: اکنون میانگین حقوق معلمان 6 میلیون برای لیسانس و حدود 7 میلیون برای فوق لیسانس و حدود 7 میلیون و 500 هزار تومان برای دکتری است اما امروز نیرو هایی داریم که 4 میلیون و 500 هزار تومان حقوق می گیرند؛ آنها را نیز باید در نظر گرفت. زمانی که می گوییم میانگین، اشخاصی که زیر 6 سال سابقه دارند، نادیده گرفته می شوند.

وی اضافه نمود: با اجرای رتبه بندی حداقل حقوق معلمان حدود 8 میلیون تومان خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 795

به "مجلس قانون ممنوعیت راه اندازی و اداره مدارس به وسیله مدیران را نهایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس قانون ممنوعیت راه اندازی و اداره مدارس به وسیله مدیران را نهایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید