کامالا هریس معاون بایدن پست جدید گرفت

به گزارش آموزشگاه ما، ایسنا نوشت: کاخ سفید اعلام نمود، معاون رئیس جمهور آمریکا قرار است به ریاست یک گروه سیاستگذاری حوزه فضا در این کشور که از سوی دولت دونالد ترامپ احیا شد موسوم به شورای ملی فضا منصوب گردد.

کامالا هریس معاون بایدن پست جدید گرفت

به نقل از پایگاه هیل، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا قرار است به عنوان رهبر این گروه متمرکز بر یک مجموعه از سیاستها شامل سفرهای فضایی پایدار و روابط صلح آمیز بین کشورها در فضا باشد.

هریس در توئیتی درباره این انتصابش نوشت: همانطور که قبلا گفته ام در آمریکا وقتی ما هدفمان ماه است، پرچممان را روی آن می کاریم. من از بابت رهبری شورای ملی فضا مفتخر هستم.

شورای ملی فضای آمریکا در سال 1989 تحت ریاست جمهوری جورج اچ. دبلیو. بوش به منظور نظارت بر سیاست های حوزه فضایی ایجاد شد. این سازمان در سال 1993 منحل شد اما بعدا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2017 آن را تحت رهبری مایک پنس، معاونش در ریاست جمهوری که خواهان بازگشت فضانوردان آمریکایی به ماه تا سال 2024 شد، احیا کرد.

شورای ملی فضای آمریکا قرار است به ناسا و دیگر سازمانهای دولتی این کشور برای شکل دهی به سیاستهای دولت فدرال در حوزه حضور نظامی، غیرنظامی و تجاری در فضا یاری کند.

تعیین نیست که قرار است تحت رهبری کامالا هریس، شورای ملی فضای آمریکا چه سیاستهای تعیینی را پیگیری کند اما دولت تا کنون از سیاستهای مربوط به دوره ترامپ از جمله در زمینه پشتیبانی از نیروی فضایی و همینطور ماموریت ناسا موسوم به آرتمیس برای اعزام یک زن به ماه و برنامه ریزی برای سفرهای انسانی به مریخ حمایت نموده است.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 467

به "کامالا هریس معاون بایدن پست جدید گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامالا هریس معاون بایدن پست جدید گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید