بازسازی ساختمان: گرافیک واقع گرایانه بازسازی رزیدنت اویل 4 چگونه به حس و حال آن ضربه می زند؟

به گزارش آموزشگاه ما، قطعا رزیدنت اویل 4 مشهورترین بازی در بزرگترین مجموعه ترسناک صنعت بازی است. این بازی به قدری شناخته شده و محبوب است که به محض شروع فرایند بازسازی بازی های کلاسیک سری به وسیله کمپانی کپ کام (Capcom)، شایعات زیادی حول محور بازسازی این نسخه منتشر شد و در نهایت کپکام آن را به صورت رسمی بیان کرد. هرچند به وسیله بازسازی تغییرات اجتناب ناپذیری در بازی به وجود می آید و با نگاه به تریلر منتشر شده به نظر می رسد که بازی ترسناک تر از نسخه اصلی خواهد بود، اما این لزوما به این معنی نیست که اثر بهتری خواهد بود.

بازسازی ساختمان: گرافیک واقع گرایانه بازسازی رزیدنت اویل 4 چگونه به حس و حال آن ضربه می زند؟

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

کپ کام از زمان معرفی بازی تریلرها و تصاویر مختلفی را از آن منتشر نموده که تنها هیجان هواداران را بیشتر نموده است. از طرفی این نسخه مطابق با استانداردهای گرافیکی که به وسیله بازسازی های اخیر رزیدنت اویل مشخص شده است، از نظر بصری چیزی کم نذاشته و به نظر قرار است حتی بهتر از آن ها عمل کند. بازی دوربین روی شانه استفاده شده در نسخه های بازسازی شده دیگر و البته نسخه اصلی را حفظ خواهد نمود اما ظاهرا بخش های بزرگی از فضا و اتمسفر بازی دچار تغییرات زیادی خواهند شد.

به عنوان مثال برخلاف بازی اصلی، صحنه آغازین این نسخه با حضور لیان اس. کندی که در حال قدم زدن در یک شهر ویران است، به جای غروب خورشید با یک مه غلیظ پوشانده شده است. این نوع از اتمسفر بدون شک بیشتر با نسخه های اخیر سری هماهنگ است. البته لازم به ذکر است که هیچ مسئله ای در این رویکرد تازه وجود ندارد. در واقع، بسیاری از هواداران عاشق این بازسازی ها و آخرین نسخه های سری نظیر ویلج شده اند. با این حال، این سبک خاص هرگز بزرگترین علت پیروزیت رزیدنت اویل 4 نبوده است.

اگر به بیشتر آنالیز های نسخه اصلی رزیدنت اویل 4 نگاهی بیندازید، قطعا نظرات مشترک زیادی را در خصوص اینکه این بازی چگونه مجموعه را از یک اثر ترس و بقا به یک تجربه اکشن تر تبدیل نموده است، پیدا خواهید کرد. از طرفی بازی به خاطر ارائه حس و حال و فیلم های درجه ب، مورد تحسین واقع شد. راستش را بخواهید، کل مجموعه تا آن موقع حول محور آن حس و حال فیلم های درجه ب می چرخید، با این حال رزیدنت اویل 4 در این زمینه فراتر از نسخه های قبلی خود عمل می نماید. یکی از شخصیت های شرور اصلی حتی یک نجیب زاده کوتوله است که مانند یک دیوانه سعی می نماید تا با یک مجسمه غول پیکر از خودش لیان را از میان بردارد. این در حالی است که در نسخه های قبلی سری شاهد چنین دیوانگی هایی در طراحی تله ها نبودیم.

به نظر می رسد که خود لیان بزرگترین عامل جذابیت بازی باشد. در سراسر بازی، او به عنوان یک قهرمان با اعتماد به نفس و البته کمی بداخلاق! معرفی می گردد که دشمنان خود را به نوعی تحقیر نموده و تمام کوشش خود را می نماید تا با صحنه های آهسته و QTE باحال به نظر برسد. شاید از این گفته که او مشابه دانته از دویل می کرای است، مخلف باشید، اما بر کسی پوشیده نیست که نسخه ای اولیه از رزیدنت اویل 4 در واقع بازیابی شد تا در ساخت بازی دویل می کرای استفاده گردد. ارتباط با شخصیت فوق العاده لیان ممکن است مقداری سخت باشد، اما تماشای او بسیار سرگرم نماینده بوده و این نسخه محبوب ترین حضور او در مجموعه است.

به هر حال همانطور که می دانید، در طول اولین حضور او در مجموعه که در نسخه دوم رخ داد، او فقط یک پلیس تازه کار و معمولی است که تمام کوششش را می نماید تا از یک آخرالزمان زامبی محور و غافلگیرنماینده جان سالم به در ببرد. او در نسخه ششم و لایو اکشن ها نیز به طور قابل توجهی کج خلق است. بعلاوه با قضاوت بر اساس تریلر نسخه بازسازی، ظاهرا لیان در این نسخه نیز قرار است به سمت همان کج خلقی ذکر شده متمایل گردد که با توجه به تاریک تر شدن فضای بازی منطقی است. در واقع به نظر می رسد که لیان میخواهد اتفاقات شهر راکون را فراموش کند.

او حتی ممکن است به علت فشار روانی زامبی ها از افسردگی یا اختلال اضطراب پس از سانحه (PTSD) رنج ببرد. مسلما این شخصیت او را چیزی بین نسخه دوم و ششم می نماید که عمیق تر از شخصیت پردازی او در نسخه چهارم خواهد بود، اما از حیث سرگرم نمایندگی شاید آنگونه که باید ندرخشد. لازم به ذکر است که از آن جایی که میکامی به پروژه ساخت این بازسازی نپیوسته است، به همین علت کپ کام رهبران تیم بازسازی رزیدنت اویل 2 را روی این پروژه قرار داد. این یکی از دلایلی است که می تواند روی شخصیت پردازی لیان تاثیر بگذارد.

همانطور که گفته شد به نظر می رسد که نسخه بازسازی تجربه وحشتناک تری را ارائه خواهد داد. در حالی که ما تنها تصاویر کمی از بازی داریم، اما ظاهرا این نسخه از پیشرفت های فناوری و جو ترسناکی که در بازی های اخیر مجموعه شاهد آن بوده ایم، استفاده خواهد نمود. با این حال نسخه اصلی بازی از المان های سرگرم نماینده فیلم های درجه ب در کنار حس ترس بهره می برد که آن را به اثری تبدیل نموده که تعادلی را بین سرگرم نمایندگی و القای حس ترس ایجاد می نماید. حال با توجه به رویکرد نسخه بازسازی احتمالا وزن سمت ترس بیشتر خواهد بود.

علاوه بر این، رزیدنت اویل 4 از بسیاری از نسخه های مجموعه متمایز است زیرا بر نوع متفاوتی از ترس متکی است. در بازی های کلاسیک سری، بازسازی ها و نسخه هایی که بر شخصیت اتان وینترز تمرکز دارند، ترس معمولا از اتمسفر و فضاسازی نشأت می گیرد. بسیاری از لحظات به یاد ماندنی در آن بازی ها مربوط به زمانی می گردد که بازیکنان نمی دانند که چه زمانی موجودات ترسناک بیرون می آیند تا آن ها را بترسانند. در واقع ترس در این بازی ها شدیدا به تخیل بازیکن نیز بستگی دارد. البته این نسخه ها به وضوح در این زمینه تا حد زیادی پیروز عمل نموده اند. این در حالی است که رزیدنت اویل ترس به نوعی لحظه به لحظه بیشتری را نشان می دهد و تهدیدات ملموس تر هستند و با اکشن بازی تنیده شده اند.

هنگامی که به ترسناک ترین لحظات رزیدنت اویل 4 فکر کنید، معمولا تکیه کردن بر اکشن برای افزایش تنش را به یاد خواهید آورد. این لحظات شامل شنیدن صدای اره برقی دکتر سالوادور، اولین برخورد شما با یک رجنرادور (Regenerador) و تماشای صحنه ترسناک بیرون زدن انگل لاس پلاگاس از سر گانادوها می گردد. توجه داشته باشید که این لحظات را نباید با جامپ اسکر ها یا ترس های ناگهانی اشتباه گرفت. هرچند بازی در دریاچه دل لاگو شامل یکی از برترین جامپ اسکرهای سری است.

در عوض، آن ها نوعی تازهی از تهدیدات دیده شده در سری را ارائه کردند که بازیکنان را مجبور می کردند تا بدون فکر قبلی واکنش نشان دهند. دکتر سالوادور وحشتناک است زیرا او قوی تر و سریع تر از سایر گانادوها است و اره برقی اش با یک ضربه شما را می کشد. از طرفی اگر بازیکنان دشمنان ضعیف تر را نادیده بگیرند، می توانند به راحتی دچار مشکل شوند.

نکته مهم این است که این لحظات ترسناک در کنار المان های سرگرم نماینده ای که ذکر شد متعادل می شوند تا جو بازی همیشه استرس زا نباشد. به عنوان مثال، در اوایل بازی لیان مجبور می گردد تا با گروهی از گانادوها مبارزه کند. این کار به علت تعداد زیاد آن ها غیر ممکن است و باعث می گردد که بازیکنان حسابی عرق نمایند.

بیشتر گیمرها فقط با منتظر ماندن و به صدا آمدن ناقوس کلیسا زنده می مانند. حال واکنش لیان در این صحنه چیست؟ آیا او به طور واقع بینانه نفسش را تازه نموده و یواشکی بخش های مختلف شهر را آنالیز می نماید؟ خیر. او بدون توجه به اتفاقات اتفاق افتاده وارد میدان شهر می گردد و به شوخی به خود می گوید: بقیه کجا رفتند؟ بینگو؟. این نوع دیالوگ با توجه به فضای ترسناک بازی می تواسنت فاجعه باشد اما در عوض، دقیقا همان لحظه ای است که به رزیدنت اویل 4 جذابیت لازم را می بخشد.

در حالی که هنوز برای قضاوت در خصوص بازسازی رزیدنت اویل 4 بسیار زود است، اما تریلر و تصاویر منتشر شده نشان می دهد که این نسخه قرار است لحنی مشابه نسخه های اخیر مجموعه داشته باشد. لحنی که در حال تبدیل شدن به استاندارد سری رزیدنت اویل است. هرچند این تصمیم به هیچ وجه بد نیست و باعث پیروزیت بازی های اخیر سری شده، اما این هرگز چیزی نبوده که رزیدنت اویل 4 را خاص نموده است.

نسخه اصلی به طرز فوق العاده ای تعادلی را بین وحشت و سرگرم نمایندگی ایجاد کرد که متناسب با گیم پلی اکشن آن بود. از طرفی هیچ بازسازی نمی تواند تاثیر نسخه اصلی خود را روی صنعت بگذارد و به همین علت است که کپ کام حتی سعی نمی نماید این کار را انجام دهد و مسیری با موضوع ترس را انتخاب نموده است. این تصمیم همانطور که ذکر شد نه تنها بد نیست بلکه باعث شده تا شاهد نسخه های صرفا اکشنی مانند رزیدنت اویل 6 نباشیم. با این حال در برترین حالت باید امیدوار باشیم این بازسازی ها باعث نشوند تا بازیکنان فکر نمایند که بسیاری از شاهکارهای رزیدنت اویل در گذشته به مقدار نسخه های تازهشان ترسناک نبوده اند.

منبع: Den of Geek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 944

به "بازسازی ساختمان: گرافیک واقع گرایانه بازسازی رزیدنت اویل 4 چگونه به حس و حال آن ضربه می زند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: گرافیک واقع گرایانه بازسازی رزیدنت اویل 4 چگونه به حس و حال آن ضربه می زند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید