گردشگری سلامت، راه نرفته توسعه لرستان

به گزارش آموزشگاه ما، خبرنگاران/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: یکی از بهترین راه های توسعه پایدار استفاده از ظرفیت بزرگ بخش گردشگری سلامت بوده که در استان به آن توجه چندانی نشده است.

گردشگری سلامت، راه نرفته توسعه لرستان

برای سفر با تورهای تابستانی پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

سید امین قاسمی اظهار کرد: لرستان استانی است که هنوز در گام های ابتدایی توسعه قرار گرفته است و راه های نرفته زیادی در پیش رو دارد.

وی توضیح داد: واقعیت این است که مدیران ارشد این استان هنوز نتوانسته اند تعریفی جامع از مزیت های نسبی لرستان ارائه دهند و از این منظر هنوز معین نیست که لرستان را در آینده باید با چه برندی شناخت؟ آیا پیچ و مهره صنعت در این استان قرار خواهد گرفت؟ آیا لرستان در آینده پایلوت کشاورزی مدرن خواهد شد؟ و اما از همه این مسائل بگذریم یکی از بهترین راه های توسعه پایدار استفاده از ظرفیت بزرگ و البته معقول مانده بخش توریستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی لرستان اعلام کرد: ناگفته پیداست که حوزه توریستی دامنه ای بسیار وسیع دارد که یکی از مهم ترین زیرمجموعه های آن توریستی سلامت و توریسم درمانی است که توجه مؤثر به آن می تواند توسعه فزاینده و توریستی را در پی داشته باشد توریستی سلامت دارای زیر بخش های مختلفی ازجمله توریستی پزشکی، طبیعت درمانی، تندرستی و طب سیاست و شاید بتوان حوزه پزشکی را مهم ترین مؤلفه توریستی سلامت دانسته چراکه اولویت نخست توریست برای حضور در دیگر کشورها موضوع درمان و پیشگیری از بیماری عنوان شده است.

قاسمی اضافه نمود: توریستی سلامت به مفهوم مسافرت گسترده افراد از محل اقامت خود برای سلامتی است که عوامل مختلف جمعیتی مالی و سبک زندگی بر این نوع توریستی تأثیرگذار است. این نوع توریستی شامل افرادی می شود که برای استفاده از تغییر آب وهوا باهدف پزشکی و درمانی استفاده از آب های معدنی، گذراندن دوره نقاهت، معالجه و نظیر این موارد به مسافرت می فرایند.

وی اعلام کرد: مسلماً جذب درآمد توریستی سلامت برای استان لرستان و به ویژه شهرستان خرم آباد مستلزم ایجاد زیرساخت ها و مؤلفه های کلیدی این نوع توریستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی لرستان ادامه داد: اولین و مهم ترین زیرساخت این نوع توریستی ساخت مراکز درمانی تخصصی با حضور پزشکان مجرب و کارآزموده است.

قاسمی مطرح کرد: ایجاد شرایط اعتماد به پزشکان و کادر درمانی مراکز درمانی استان نیز از دیگر مؤلفه های کلیدی توریستی سلامت است.

وی اظهار کرد: به بیان ساده باید یک برند برای شرایط درمانی و پزشکی استان لرستان ایجاد شود تا بر پایه زیرساخت های قوی و استفاده از ظرفیت کادر درمانی توانمند، جذابیت جذب بیماران فراهم شود از طرفی باید از ظرفیت های طبیعی لرستان نیز درزمینه توریستی سلامت استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،توریستی و صنایع دستی لرستان توضیح داد: برای نمونه چشمه آب گرمی در شهرستان نورآباد وجود دارد که دارای خواص طبی فراوانی است و مردم منطقه برای درمان بسیاری از بیماری ها به این منطقه مراجعه و از آب چشمه استفاده می نمایند.

قاسمی اعلام کرد: این چشمه یکی از چشمه های معدنی در استان لرستان است که هنوز برای خیلی از مردم لرستان نیز ناشناخته مانده است که این موضوع توجه ویژه مسئولان توریستی استان را می طلبد.

وی اضافه نمود: این چشمه آب گرم در تاریخ 19 اردیبهشت 1394 توسط شورای نیت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی کشور در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است اما متأسفانه هنوز استفاده چندانی از آن صورت نمی گیرد باید توجه داشت که با تغییر سبک زندگی طی سالیان اخیر توجه به صنعت توریستی سلامت می تواند ضمن درآمدزایی بالا و ایجاد فرصت های شغلی، از بروز بسیاری از بیماری های جسمی و روحی جلوگیری کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی لرستان اعلام کرد: امید می رود که با نگاه مثبت مدیریت ارشد استان در خصوص توریستی سلامت نگاه جدی و بنیادی تری به توریستی سلامت در لرستان ایجاد شود و به وسیله سرمایه گذاری بیشتر و مؤثرتر و دنبال نمودن برنامه های بلندمدت و جامع در این زمینه راه توسعه جهانگردی و توریستی سلامت در کرمان هموار شود و لرستان هم بتواند سهم قابل توجهی در این زمینه را به خود اختصاص دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 93

به "گردشگری سلامت، راه نرفته توسعه لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری سلامت، راه نرفته توسعه لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید