یک گروه بحرینی: اعدام جوان شیعه عربستانی وحشیانه و غیر انسانی بود

به گزارش آموزشگاه ما، گروه ائتلاف جوانان 14 فوریه بحرین در بیانیه ای به اعدام یک جوان شیعه در عربستان واکنش نشان داد و آن را وحشیانه و غیر انسانی توصیف کرد.

یک گروه بحرینی: اعدام جوان شیعه عربستانی وحشیانه و غیر انسانی بود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گروه بحرنی ائتلاف جوانان 14 فوریه در بیانیه ای اعدام مصطفی آل درویش جوان شیعه عربستانی از استان قطیف را عملی وحشیانه و غیرانسانی دانست.

به نوشته وبگاه منامه پست، در این بیانیه آمده است که اعدام این جوان عربستانی با ضربه شمشیر و عدم تحویل پیکرش نقض آشکار حقوق بشر است و دولت سعودی به سیاست سرکوب و کشتار ادامه می دهد.

گروه ائتلاف جوانان 14 فوریه، اضافه نمود: حکومت سعودی تروریست و جنایتکار است و احترامی برای دین و حقوق بشر قائل نیست و بایدن و دولتش هم در راستای سرپوش نهادن به جنایات همپیمانانش کوشش می نمایند.

به گفته این گروه شیعه بحرینی، شهید مصطفی آل درویش در زمانی بازداشت 17 ساله بود و تحت شکنجه وحشیانه برای مدت طولانی جهت اعتراف به اقدامات ننموده، قرار گرفته و از این رو تحت فشار به لیستی از اتهامات خود اقرار نموده است.

ائتلاف جوانان 14 فوریه در ادامه شهادت وی را به خانوده اش و اهالی استان قطیف تسلیت گفت و از تمامی آزادگان دنیا خواست تا این جنایت و جنایات گذشته محمد بن سلمان را محکوم نمایند.

وزارت کشور عربستان سعودی روز سه شنبه از اعدام این جوان عربستانی که مقامات سعودی از همان ابتدای دستگیری، 13 اتهام را به او نسبت دادند اطلاع داد. کمترین اتهام مصطفی آل درویش، مشارکت در تظاهرات قطیف در سال 2011 میلادی بود.

بعضی منابع حقوقی می گویند که مدارک و دلایل کافی برای تبرئه مصطفی وجودداشته اما حکم صادره در حق او بیشتر سیاسی بوده و سرویس قضایی عربستان به هیچ وجه حاضر به تغییر آن نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 585

به "یک گروه بحرینی: اعدام جوان شیعه عربستانی وحشیانه و غیر انسانی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک گروه بحرینی: اعدام جوان شیعه عربستانی وحشیانه و غیر انسانی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید