علائم ضعف سیستم ایمنی و احتمال ابتلا به کووید

به گزارش آموزشگاه ما، بدن انسان زمانی که توانایی مقابله با بیماری های ویروسی شایع و سایر بیماری های خفیف را نداشته باشد، علائمی از خود نشان می دهد.

علائم ضعف سیستم ایمنی و احتمال ابتلا به کووید

به گزارش ایسنا به نقل از هلث، هنگامی که سیستم ایمنی ضعیف است و در محافظت در برابر عوامل بیماری زا کارآمد نیست، به انسان هشدار می دهد. دانستن چنین هشدار ها یا علائمی می تواند به شما یاری کند تا قبل از اینکه مسئله ای ایجاد گردد، علت آن را از بین ببرید.

در زیر فهرستی از سه نشانه اصلی ضعف سیستم ایمنی بدن ذکر شده است:

مریض شدن مکرر

اگر مکررا بیمار می شوید و بهبودی بیش از حد معمول طول می کشد، سیستم ایمنی بدن شما دچار مشکل است، چون باید بعد از ابتلا به بیماری به سرعت بهبودی حاصل گردد.

عطسه و گرفتگی بینی در فصل سرد بسیار رایج است، اما ابتلا به آن بیش از حد معمول، به خصوص زمانی که زمستان نیست، به شما نشان می دهد در اولین خط دفاعی شما در برابر عوامل بیماری زا مسئله ای وجود دارد.

تجربه استرس مداوم

مقدار استرس حداقل به طور غیر قابل انکاری برای سلامتی کلی مفید است. عوامل استرس زا حاد مانند ترافیک می تواند در کوتاه مدت به تقویت سیستم ایمنی بدن شما یاری کند، اما اگر استرس دارید و به صورت مزمن آن را تجربه می کنید، حتما مسئله ای در سیستم ایمنی شما وجود دارد.

چنین شرایطی می تواند منجر به افزایش عفونت ها و بهبود ضعیف بیماری ها گردد.

تبخال

تبخال و زونا به وسیله خانواده ویروس هرپس ایجاد می گردد و معمولا بثورات ظاهری مشابهی دارد. ویروس تبخال می تواند در بدن خاموش باشد، اما زمانی که سیستم ایمنی تحت فشار قرار می گیرد، می تواند دوباره فعال گردد و تکثیر را شروع کند؛ بنابراین فعال شدن مجدد و مکرر نشان دهنده ضعیف بودن سیستم ایمنی است.

اگر یکی یا هر سه مورد فوق را دارید، وقت آن رسیده که سیستم ایمنی خود را برای محافظت بهتر به ویژه در طول همه گیری کووید 19 تقویت کنید.

دکتر مایکل ای فورد، پزشک متخصص داخلی در ایالات متحده، نکات ساده ای را برای تقویت سیستم ایمنی به وسیله وب سایت بیمارستان نیویورک پرسبیترین به اشتراک گذاشته است.

ورزش هوازی

ورزش منظم با داشتن سیستم ایمنی بهتر مرتبط است بعلاوه گفته می گردد که استرس را کاهش می دهد و به کاهش افسردگی یاری می نماید. به گفته فورد کسانی که روزانه ورزش های هوازی انجام می دهند، کمتر از کسانی که این فعالیت ورزشی را انجام نمی دهند، بیمار می شوند؛ به این علت که این فعالیت چندین تغییر مثبت در بدن ایجاد می نماید؛ سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد، فشار خون را کاهش می دهد و به تنظیم وزن بدن یاری می نماید.

رژیم متعادل

فورد پیشنهاد کرد رژیم غذایی کامل و متعادل حاوی سبزیجات، گوشت بدون چربی و چربی های سالم داشته باشید. این رژیم به بهبود دفاع بدن در برابر عفونت ها یاری می نماید.

وی توصیه کرد به جای مصرف مکمل های پروبیوتیک، اضافه کردن ماست و غذا های تخمیر شده به رژیم غذایی تاثیر بسیار بهتری بر بدن خواهد داشت.

خواب کافی

خواب کافی برای بدن معجزه می نماید. خواب چیزی بیش از یک حالت استراحت است، زیرا شامل فرآیند تجدید حیات نیز می گردد.

فورد می گوید: همه باید 6 تا هشت ساعت خواب در شبانه روز داشته باشند تا کل سیستم بدن احیا گردد. پایبندی به روال قبل از خواب می تواند به ارتقای یک الگوی خواب خوب و بدون اختلال یاری کند.

منبع: فرارو
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 945

به "علائم ضعف سیستم ایمنی و احتمال ابتلا به کووید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم ضعف سیستم ایمنی و احتمال ابتلا به کووید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید